Oferta Tipografie | preturi mici si foarte mici!

Oferta Tipografie | preturi mici si foarte mici!

Cum se fac ofertele pentru produsele tipografice pe care le gasim pe net si ne bucuram ca sunt din ce in ce mai mici?

Cred ca apar din disperare si din dorinta de a supravietui pe o piata foarte subreda si deja vlaguita. Fara sa exagerez cred ca genul acesta de oferte de fapt atrag dupa sine falimentul, si nu sunt singurul din industrie care gandeste asa. Oricum fiecare este liber sa aleaga cum si in ce fel isi conduce businessul si ce politica de vanzari adopta.

Hai sa vedem cum se concep si cum se executa aceste lucrari:

– in primul rand ofertele de acest tip nu pot fi aplicate oricarui tip de produs, asa cum vezi vedea mai jos se aplica doar produselor tipografice mici ca si dimensiuni si cu un grad de complexitate scazut. Cateva exemple, pentru a intelege ce am spus mai sus: fluturasi, flyere, carti de vizita, si in cel mai bun caz cateva modele de pliante. De ce suntem limitati? Un factor ar fi formatul de tipar pe care il are tipografia care face oferta. La un format de masina 35*50cm (dimensiunea maxima a colii de tipar in format brut) numarul de “modele de fluturasi” cu format finit 21*10cm este de 3 (trei). O sa ma intrebati… dar aici sunt 6 (sase) forme 21*10, de aceea am si scris pe schita de mai jos fata/verso. Pentru cei care mai au habar cate ceva despre tipar, parca ii si aud… intra chiar 6 modele cu doua randuri de placi; da asa este. Ca sa putem tiparii in ambele variante, cu 3 modele sau 6 modele pe coala, avem nevoie de 3 comenzi, 3 clienti care sunt dispusi sa astepte unul dupa celalalt sau in celalalt caz de 6comenzi / clienti. De aici apare primul inconvenient din punctul meu de vedere, timpul de executie! Inchipuitiva: va bucurati ca ati gasit o oferta mega-super-tare si aveti nevoie de lucrare foarte repede… nu se poate! sau cel putin nu o sa se poata la oferta.

Al 2-lea argument contra este controlul cerneluirii pe setul de 3 sau 6 lucrari diferite ca si compozitie de culoare. Si ca sa ma intelegeti, desi procesul de cerneluire este destul de complex, voi incerca sa va explic: avand mai multe modele de flyere pe coala de tipar fiecare cu alte culori predominante, atunci daca vrem sa dam (luam) una din cele 4 culori mai tare, pentru unul din modele, aceasta va fi clar peste tot mai tare, adica si peste celelalte doua modele de deasupra sau dedesuptul acestuia.

Ca sa nu se supere nimeni, ofertele de genul asta au si atuuri, si pentru client si pentru tipografia care ofera. Clientul trebuie sa poata astepta dar sa nu aiba asteptari prea mari, iar producatorul (tipografia) isi asigura un flux continuu de lucrari, cu o marja de profit minima, de multe ori atat de mica incat nu este profitabil desi pare 🙁

Sunteti liberi sa alegeti!

Comments are closed.

Comments are closed.